top of page

טיפים לצילום אוכל עם הסמארטפון



הכנתם מנה מדהימה, או שהזמנתם את המנה הכי יפה במסעדה – לא תצלמו? ברור שכן. לכן הנה כמה טיפים לצילום איכותי של אוכל עם הסמארטפון.

אור ותאורה

כמו בכל תחום הצילום, חשיבות האור היא מעל הכל. וכמו תמיד, מומלץ להשתמש באור יום, ולא ישיר (דרך חלון או וילון). אם אין אור יום או שהשעה מאוחרת, ודאו כי אתם יציבים. כשהאור מלאכותי (ואור מלאכותי הוא חלש מבחינת המצלמה) כל תנועה הכי קטנה יכולה ליצור טישטוש. אם אתם מצלמים הרבה, השתמשו בחצובה קטנה מיוחדת לסמארטפון, השקעה קטנה ששווה הרבה תמונות חדות ויפות. אל תשתמשו בפלאש של הסמארטפון, האור ישיר וחזק מידי, ויוצר חשיפה ניגודית ולא מחמיאה.


צילום באור יום לא ישיר - אור טבעי, נקי ויפה

סטיילינג

ספרו את הסיפור של האוכל – הוסיפו נגיעות של חומרי גלם, אביזרים, או כל דבר שיכול להוסיף לאוירה נעימה ומעשירה של הצילום. חומרי גלם יכולים להיות כל דבר שקשור לעשיה כגון קמח, אורז,ירקות או פירות. אביזרים יכולים להיות מערוך, מפיות, צלוחיות, מטלית, העיקר להוסיף עומק ותחושת עשיה. כמו כן, שימו לב לרקע שבחרתם. למשל, צבע יכול להוסיף למנה עם צבע חד גוני, מפה כהה או לבנה תדגיש מנה צבעונית. אפילו עם הרקע תופס חלק קטן מהתמונה, הוא משמעותי מאד.


אביזרים וחומרי גלם עושים את הצילום עשיר ומענין

זויות

מאיפה לצלם? מצאו זויות מעניניות, לרוב לא מגובה העיניים. צלמו מלמעלה בכדי להכיל פריטים רבים – החזיקו את המצלמה ישר מאד מעל המנה ואלמנטים מענינים אשר סובבים אותה. אפשר לצלם מהצד\למטה בכדי להדגיש פרטים קרובים. זוית של כ –45 מעלות יכולה לעבוד טוב ברוב המקרים. בכל מקרה, שימו לב מה נכנס למסגרת התמונה וכוונו את המיקום והזוית שלכם כך שכל פרט במסגרת שייך לנושא הצילום ומחמיא לו (ולא תופס את תשומת הלב מהמנה).



זוית עליונה, לעומת זוית נמוכה - הרקע מהווה חשיבות עליונה ומשפיע על הזוית

קומפוזיציה

מיקומם של הפרטים בתמונה קריטי לאסטתיקה של הצילום. אל תפחדו לחתוך פרטים, השלם לרוב משעמם, והחלקי מעורר את הדימיון. נסו למלא את הפריים (מסגרת התמונה) בכדי לקבל תוצאה עוצמתית יותר, אך אל תפחדו להשאיר חללים ריקים המדגישים את יתר האלמנטים בתמונה. ניסוי ותהייה חשובים בכדי להגיע לתוצאה הסופית.


אל תפחדו לחתוך, ונסו קומפוזיציות שונות בעזרת הסטיילינג שיצרתם

ולסיום, צלמו תמוננות בגדלים שונים, ומצבים שונים של האוכל, כך תוכלו גם לבנות סיפור בכמה תמונות במידה ותרצו בכך. ובכלל, בכדי להשיג תמונה טובה, צריך לצלם הרבה תמונות תוך כדי תהליך של ניסוי ותהייה, ובכדי לוודא שטכנית יש לנו צילום מושלם.

אז שיהיה טעים וצילום מוצלח!

288 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page