top of page

5 טיפים מנצחים לצילום וידאו עם הסמארטפון

אין ספק שהסמארטפון הפך לכלי חשוב ביצירת סרטוני וידאו. המכשיר נגיש, והאיכות טובה מאד. למרות זאת, ובכדי להוציא צילומים ברמה גבוהה, כדאי מאד לשמור על כמה כללים חשובים:


1. צלמו לרוחב, צלמו לרוחב, צלמו לרוחב (למעט סטוריז): כל נגני הוידאו הם לרוחב (יוטיוב, פייסבוק, מסך טלויזיה), לכן אם תצלמו את הסרטון לאורך – צידי המסך יהיו שחורים. אם הסרטון מיועד לסטוריז או IGTV – אורך יהיה בסדר.


צילום וידאו עם הסמארטפון
צילום אורך בעייתי בעריכה ובתצוגה

2. כשמקליטים סאונד – קרוב היא מילת המפתח. המיקרופון של הסמארטפון אינו ממוקד ומקליט סאונד באיכות נמוכה יחסית עם הרבה רעשי רקע (תחשבו על שיחת טלפון כשמדברים דרך המיקרופון). חוץ מלהיות קרובים, אפשר גם לחבר מיקרופון – זה לא יקר בכלל. או להשתמש באוזניית Bluetooth - זה עובד מצויין.

צילום וידאו עם הסמארטפון
אי אפשר להקליט סאונד מרחוק בלי מיקרופון

3. שוטים קצרים – אל תצלמו קטעי וידאו ארוכים (שוטים), אחרי זה יהיה קשה לכם לערוך אותם. צלמו קטעים של כמה שניות כל פעם (אלא אם מישהו מדבר כמובן). איספו הרבה קטעים קצרים, ובעריכה תוכלו לחברם לסרטון קצבי ומדוייק.


קטעים קצרים קלים יותר לשילוב בסרטון


4. תנועות ברורות – צלמו תנועות שמתחילות במקום אחד ונגמרות במקום אחר, בלי לעשות מסלול טיולים באמצע. תנועות קצרות וברורות יעזרו לכם לערוך את הסרטון בקלות רבה יותר. עם עריכה נכונה, לא יורגשו המעברים בין תנועה לתנועה.


צילום וידאו עם הסמארטפון
תנועות ברורות ומדודות - עם התחלה וסוף

5. בלי שינוי אור – חשוב מאד לצלם את כל השוט (קטע וידאו) באור שווה. מעברים בין אור חזק לאור חלש יראו בצורה ברורה כשהמצלמה מנסה להתאים את עצמה (מצב אוטומטי).


צילום וידאו עם הסמארטפון
יש להמנע ממעבר בין אור חלש לחזק באותה תנועה

יאללה, לכו על זה!

304 צפיות2 תגובות
bottom of page