top of page

טיפים לצילום ילדים עם הסמארטפון


אחת התלונות הנשמעות כמעט בכל פעם שאני מעביר סדנת צילום בסמארטפון היא של הורים המתקשים לצלם את ילדיהם: הילדים בורחים, מסרבים, לא עומדים לרגע בשקט, התמונה נמרחת, ועוד כל מיני סיבות למה התמונות לא יוצאות מוצלחות. גם לי יש שני ילדים, ופיתחתי שיטות שונות להוציא מהם צילומים נהדרים. הנה כמה טיפים שיאפשרו גם לכם לצלם את הילדים בצורה הטובה ביותר, אפילו כשיש רק סמארטפון ביד.

- תקשורת: צילום אנשים בכלל, וילדים בפרט, היא אומנות בפני עצמה, והבסיס לצילום אנשים, היא תקשורת. כך גם עם ילדים. היו אתם נינוחים ולא לחוצים, והאנרגיות האלו יעברו גם לילדים. אל תהפכו את הצילום לאירוע משמעותי, עשו זאת דרך אגב, ואל תלחצו עליהם להצטלם. אני נוהג להשתעשע ולהצחיק אותם, ואז לגנוב כמה תמונות זריזות. זה כמעט תמיד עובד. הימנעו מרגעי שקט, דברו איתם, הסיחו את דעתם ואל תתעסקו בנושא הצילום בכלל.


- צילום בתנועה: ילדים נוטים לזוז ולא לעמוד במקום אחד. המטרה שלנו, היא להקפיא את הרגע. לשם כך נסו לצלם באור יום. אם אתם בבית ולא בחוץ, השתדלו לצלם בעזרת האור הטבעי שנכנס מהחלון או הגינה. חוץ מהעובדה שאור טבעי הוא לרוב יפה ונעים יותר מאור מלאכותי, הוא גם חזק פי כמה ומאפשר "להקפיא" את התמונה. בתנאי אור מלאכותיים, אין ביכולתה של המצלמה לעבד את האור מספיק מהר, ולכן כל תנועה קלה (וגם זו של הצלם) גורמת למריחה של התמונה או תמונה לא חדה. בנוסף, חישבו כמה צעדים קדימה ונסו להיות במקומות שאליהם הילדים מגיעים, ולא לצפות שהם יעמדו בשבילכם. למשל, אם הילדים רצים בגינת המשחקים, לכו אתם למקום שבו הם משחקים, חכו להם בתחתית המגלשה, או בצד השני של המדשאה. בקיצור, תנו להם לבוא אליכם.

- זויות: אחד המאפיינים של תמונות טובות היא זווית הצילום. כשמצלמים ילדים, הכלל הבסיסי הוא לרדת לגובה עיני הילד. הצילום ייצא מענין ואמיתי יותר, וגם יוריד את ההרגשה המאיימת של המבוגר המצלם את הילד מגבוה.


- בימוי: מידי פעם, אל תתביישו ונסו לביים אותם. כשמבקשים יפה, לרוב זה עובד, במיוחד אם זה נעשה תוך כדי שיתוף פעולה נעים ולא מאיים. אבל כידוע, יכולת הריכוז והסבלנות של ילדים מוגבלת למדי. לכן, מומלץ לחשוב מראש מה ואיפה אנחנו רוצים לצלם. מצאו את הזוית והמיקום הנכונים, ורק אז בקשו מהילדים לעמוד שם. נסו ליצור אוירה בלתי מחייבת ותסחטו כמה שיותר וריאציות של העמדה.

- יחס צילום: כמו שכבר אמרנו כאן, בסופו של דבר אנחנו צריכים רק כמה תמונות טובות. בצילום, יש צורך להפיק הרבה תמונות בכדי להגיע לתמונה אחת טובה. על אחת כמה וכמה כשמדובר בילדים. אל תתקמצנו, צלמו הרבה יותר ממה שצריך, ואחר כך אתם תמיד יכולים למחוק את מה שלא יצא טוב. אני מצלם ביחס של 1- ל-20 בערך. זאת אומרת שעל כל סיטואציה, או העמדה – יש לי לפחות 20 תמונות לבחור מתוכן. חשוב גם לצלם מזוויות שונות ומצבי אור שונים בכדי לקבל כמה שיותר אופציות.

ולסיום זכרו – חשוב לגרום לילדים ליהנות מהצילומים. שבחו והחמיאו להם כשהם משתפים פעולה, ותנו להם להרגיש שהם חלק מהחוויה, ואם הם לא רוצים זה בסדר – תמיד אפשר לגנוב תמונה כשהם לא שמים לב...

בהצלחה!

122 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page