top of page

טיפים מנצחים לצילום בסמארטפון




איזה יופי, לכולנו יש מצלמות בכיס. זהו משפט שלא יכולתי להגיד לפני המצאת הסמארטפון. לא רק שיש לכולנו מצלמה בכיס, האיכות והיכולות של הסמארטפונים הולכות ומשתפרות. אז מה הטריק? למה יש אנשים שמצלמים תמונות מדהימות עם הסמארטפון, ואחרים לא? בסדנאות שאני מעביר, שמתי לי למטרה להנגיש ולשפר את יכולת הצילום של כל אחד ואחד. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להוציא את המיטב מהטלפון הנייד:

אור – אור הוא הבסיס של הצילום. שימו לב שתנאי האור שווים. השתדלו שלא לצלם מול מקור האור, או בתנאי אור לא שווים. המצלמה לא אוהבת ניגוד חזק בין אור לצל, המקשה על בחירת רמת החשיפה הנכונה. שימו לב שהשמש מאחורי הגב של הצלם, או מצידו. אל תתביישו לבקש מהמצולמים לשנות את מיקומם או את הכיוון בו הם עומדים.

זויות – כמו בחיים, גם בצילום: זווית ראיה חדשה ומעניינת תגרום לתמונה להראות שונה ומרתקת. נסו לצלם את אותו הדבר, רק מזוויות שונות – וראו אם מתקבלות תוצאות מעניינות יותר. השתדלו להימנע מלצלם מגובה העיניים שלכם, זוהי זווית משעממת ומעוותת. נסו להוריד את המצלמה לגובה החזה, או לרדת נמוך יותר. זוויות שונות יאפשרו לכם למצוא רקע חדש, ופרספקטיבה מרתקת.

ניסוי ותהייה – כל צלם יודע: לפעמים לוקח זמן להגיע לתמונה הטובה ביותר, ובסופו של דבר צריך תמונה אחת ממש טובה, לא יותר. לכן, מומלץ לצלם כמה שיותר תמונות של נושא הצילום. אל תסתפקו בתמונה אחת. נסו לשנות מיקום, זווית, מרחק והעמדה. אני ממליץ על יחס של 1-10. זאת אומרת שעל כל תמונה אחת טובה, יש לפחות עשרה ניסיונות. תמיד אפשר למחוק או להעביר את התמונות למחשב.

עדשה – עדשת הסמארטפון מאד רחבה, עם זווית ראייה של מעל ל-100 מעלות. מה המשמעות של כך? הרבה פרטים נכנסים לתמונה, והם נראים בה יותר קטנים ומרוחקים. מומלץ לא לצלם ממרחק גדול מידי, ולשים לב במיוחד לכל מה שקורה ברקע הצילום, ולא רק על נושא הצילום שלכם. לפעמים שינוי מיקום או זווית ישנה את הרקע ויתרום לתמונה נקייה ויפה יותר.

תוכן- גם אני, מטייל בארץ ובחו"ל, מתעד את הילדים שלי ולוקח את הכלב לטיול בים ותמיד אני מחפש את הסיפור מאחורי התמונה. לכל אחד מכם יש את היכולת להוסיף ערך לצילום. תנסו לחשוב מה הייתם רוצים שהצילום יספר, איזו אווירה הייתם רוצים להעביר ומהו הרגש שהייתם רוצים שהתמונה תעורר.

68 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page