top of page

שלשת הפי'צרים שאתם לא מנצלים (מספיק) בסמארטפון


אני תמיד מדגיש שהעיקר בצילום הוא הראש שלנו, איך שאנחנו מסתכלים, ואיך אנחנו מתעדים את הסביבה שלנו בצורה יצירתית. אך למרות זאת, יש למצלמה בסמארטפון יכולות שמאד כדאי להכיר, או לשפר את השימוש שבהם. מה שאנו קוראים בלעז "פיצ'רים – Features". בואו נסקור שלשה פיצ'רים כאלה, ואיך להשתמש בהם:

צילום רצף - Burst ("פרץ תמונות" באייפון)

את אופציית הרצף מפעילים ברוב המכשירים ע"י לחיצה ארוכה על כפתור הצילום. במכשירים מסדרת ה – J, A, של סמסונג יש לבחור באופציה מהתפריט על מסך המצלמה (מושכים אותו מצד שמאל של המסך). צילום רצף נועד בכדי להקל עלינו לתפוס תנועה מהירה, בכך שהמצלמה מצלמת סדרה של תמונות מרגע הלחיצה ועד עזיבת כפתור הצילום. לאחר הצילום, נוצר בגלריה קובץ שמכיל את סדרת התמונות ומתוכו אפשר לבחור (במכשירי שיואמי לא נשמר קובץ אחד כי אם תמונות בודדות בגלריה). עכשיו הכנסו לגלריה, לחצו על הצילום, ולמטה תופיע סדרה של תמונות. לחצו על התמונה שתרצו ובחרו באופציה "שמור תמונה" שנמצאת בחלק העליון של המסך. באייפון לחצו על "בחר\י (select…) בתחתית המסך של התמונה בגלריה וכל הרצף יופיע בפניכם. במכשירי LG הרצף מופיע בסרטון – יש לעצור על הנקודה הרצויה וללחוץ "וי" V לשמירה. בחלק מהמכישירים (אייפון, Huawei) יש אפשרות לבחור כמה תמונות וללחוץ סיום. עכשיו תוכלו לראות בגלריה את התמונות הבודדות ששמרתם, ולמחוק את קובץ הרצף עם כל יתר התמונות.


צילום רצף עם הסמארטפון

לאחר הצילום ניתן לבחור מתוך הרצף את התמונות הטובות ביותר

מאקרו Macro

צילום מאקרו אינו פונקציה שצריך לבחור, כי אם סוג של צילום שנוצר בגלל האיפיון הטכני של המצלמה. באופן כללי צילום מאקרו הוא צילום של עצמים קטנים מקרוב מאד, עד כדי הגדלתם באופן משמעותי (תחשבו מיקרוסקופ). צילום מאקרו נעשה בצורה פשוטה מאד – אנחנו מתקרבים מאד עד נושא הצילום (למרחק של 5-10 ס"מ) ולוחצים על המסך בנקודה הכי קרובה. בכך אנחנו "מכריחים" את המצלמה להתפקס (לחדד את התמונה) באיזור שבחרנו. חשוב לדעת שכל דגם סמארטפון מגיב בצורה שונה למרחק, לכן אם אנחנו לא מצליחים לקבל פוקוס, כדי לנסות מרחקים שונים עד שהפוקוס "נתפס".

ולמה משמש צילום מאקרו? אפשר להשתמש בפיצ'ר הזה בכדי ליצור עומקים מענינים, וקופמוזיציות יפות, כשחלק מהתמונה בפוקוס וחלק מטושטש. חשוב מאד שהרקע לא יהיה קרוב מידי לנושא הצילום, כי אפקט הטישטוש נוצר בגלל מרחק בין עצמים בתמונה. מעבר לכך, צילום מאקרו מתאים לצילום תכשיטים, צילום אוכל, ופרחים וטבע.


צילום מאקרו עם הסמארטפון


צילום מאקרו בסמארטפון

דוגמאות לשימוש בצילום מאקרו עם הסמארטפון

פנורמה Panorama

רובנו מכירים את אופציית הפנורומה בסמארטפון, אך לא מרבים להשתמש בה. צילום פנורמי הוא בעצם "הדבקה" של כמה תמונות אחת ליד השניה בכדי ליצור צילום ארוך של הסביבה שלנו. ברוב המכשירים האופציה נמצאת בתפריט המצלמה. העקרון החשוב לצילום מוצלח הוא החלטה מוקדמת של מה שהיינו רוצים שיכנס בתמונה. לאחר שבחרנו, יש ללחוץ על כפתור הצילום ולהחזיק את המצלמה יציבה בגובה אחד לאורך כל הצילום. המצלמה תראה לנו את הקו שבו אנחנו אמורים לצלם. כשנגיע לסיום האיזור שרצינו לצלם נלחץ שוב על כפתור הצילום ונקבל תמונה אחת ארוכה.

צילום פנורמי מתאים לנופים וטבע. מכיוון שאין לצילומים אלה שימוש רב (כי קשה להעלות או להדפיס צילום כל כך צר ורחב) – אני ממליץ לנסות לעשות צילום פנורמי חלקי (לעצור באמצע הפנורמה), ולקבל תמונות רחבות מהרגיל – אבל לא ארוכות מידי.


צילום פנורמה עם הסמארטפון

בצילום פנורמה, פשוט החזיקו את הנייד יציב וצלמו בתנועה אחת לכיוון החוץ, עד שתלחצו שוב על כפתור הצילום או שתגיעו לסוף הפנורמה.

זהו, תנסו כמה שיותר פונקציות בנייד, ותראו שאם קצת תירגול ומחשבה מקורית תוכלו להגיע לתוצאות מענינות ומרשימות.

535 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page