top of page

צילום בסמארטפון – הסדנא שמתאימה לכולם


כבר יותר משלוש שנים שאני פוגש עשרות אנשים, ונהנה להעביר להם את הידע שצברתי במשך שלושים שנה כצלם, במאי ואיש תקשורת. צילום עם הסמארטפון הוא חלק בלתי נפרד מחיי היום יום שלי. אני מצלם את ילדיי, את הכלב, את החתולה, טיולים בארץ ובחו"ל, וכל מה שאפשר. זה פשוט כיף! ואני מאמין שכל אחד יכול. זה רק דורש כמה כלים בסיסיים והבנה של אמנות צילום. אז רציתי לספר לכם קצת על הסדנה ומה אנחנו עושים בה.


בואו נתחיל מ"למה":

אין ספק שהאחד השינויים הגדולים שהסמארטפון הביא לעולם הוא הנגשת הצילום לכל אחד ואחת מאיתנו. כולנו סוחבים איתנו מצלמה במשך כל היום, וכזאת שבאיכות טובה ממה שאפשר היה לקנות לפני כמה שנים בחנות מצלמות.

אבל כמו שכבר נאמר, זאת לא המצלמה – זה הצלם...

ובכלל, רובנו לא שואפים להיות צלמים מקצועיים אלא לצלם תמונות יפות, כאלו שאפשר להדפיס בספר, להעלות לאינסטגרם או פייסבוק, או פשוט שתיהיה לנו מזכרת יפה מאותו רגע בחיינו. ומכיוון שאיננו מתכננים לרכוש או להיסחב כל היום עם מצלמה מקצועית, אני רוצה ללמד אתכם כמה דברים מדהימים שאפשר לעשות עם הסמארטפון.

אז מה לומדים בסדנה?

אחד הכללים החשובים בכל למידה, היא להבין את הכלים שעומדים לרשותנו. בדיוק כמו שציור בעיפרון או גיר שונה מציור בצבעי שמן, אבל עם שניהם אפשר לצייר ציורים יפים – כך גם עם מצלמות. כל אחת שונה, אבל עם קצת הבנה אפשר להוציא ממנה דברים יפים. הכרחי להבין במיוחד שהצילום בסמארטפון שונה במידה מסוימת מצילום במצלמה ייעודית (או מקצועית). חשוב מאד להכיר את היתרונות והחסרונות של הסמארטפון כמצלמה. לכן הצעד הראשון בסדנה הוא למידה של תכונות המצלמה ואיך היא מגיבה למצבים שונים.

בשלב השני, נלמד להבין מה הופך תמונה ליפה ומיוחדת. תמיד אומרים לי "אני רואה משהו יפה, אבל כשאני מצלם זה פשוט לא נראה טוב". למרות שנכונה האמרה שיופי הוא בעיני המתבונן, אפשר די בקלות להסכים אילו תמונות נראות טוב ואילו לא. התמונה בנויה מאלמנטים ויזואלים ותכניים, או אם נפשט את זה, מה התמונה מספרת ואיך היא מספרת את זה. זאת הסיבה שהסדנא מתמקדת בראייה צילומית והיכולת להפוך מקומות ורגעים לתמונות יפות. כשנרכוש את יכולת ההתבוננות, נוכל בעזרת טכניקות פשוטות, הבנה של מיקום וקומפוזיציה, אור וצל ותנועה - ליצור תמונות מרהיבות ויפות לעין.

עוד דגש יושם בסדנה על מצבי צילום שונים – צילום רחוב, אנשים, עצמים או נוף. כל אחד מאלה שונה במהותו מהאחר, אך משתמש באותם אלמנטים בסיסיים. בכל אחד מהסגנונות האלה ישנם גם טיפים וטריקים המתאימים להם במיוחד. איך גורמים לאנשים להרגיש נוח מול מצלמה? איך ניתן לצלם בניין מזוית מעניינת ועוד עוד.

לבסוף – יש את נושא עיבוד התמונה. אחד הדברים שאני אוהב בצילום, היא היכולת לתת פירוש קצת שונה למה שאנחנו רואים, דרך עיבוד ועריכה. אפשר לראות את זה כלחן שונה לאותו שיר. כל אחד יאהב משהו אחר, אבל הבסיס הוא אותו בסיס. אפליקציות העריכה השתכללו מאד לאחרונה ואין כמעט צורך להעלות את התמונות למחשב. בתוך דקות ספורות אפשרי לערוך בסמארטפון את התמונה בצורה שתהיה יפה, אסתטית ולפי הטעם האישי של כל אחד – עריכה עדינה וטבעית, או עריכה עם אפקטים.


מה עוד אפשר לספר על הסדנה?

הסדנה מאד מתאימה לקבוצות של חמישה אנשים ומעלה. אחד היתרונות של הסדנה הוא שניתן לקיימה כמעט בכל מקום. על ידי התבוננות אנו נלמד לחפש מה יפה ומענין באותה סביבה, ובאנשים הנמצאים איתנו. במשך הסדנה ניתנות כמה משימות ממוקדות ומשוב מיידי על התוצאות. יהיו גם טיפים טכניים, ועזרה צמודה בצילום התמונות. הסדנה נמשכת כשעתיים, ויכולה לכלול גם הרצאה עם מצגת במקום סגור. למעוניינים יש גם סדנאות תהליכיות שכוללות מפגשים ממוקדים בנושאים כמו צילום דוקומנטרי, צילום מבויים ופורטרטים, צילום אוכל, עריכה ועוד.

יש לכם עוד שאלות? תרגישו חופשי ליצור איתנו קשר ונחזור אליכם עם כל מה שתרצו לדעת.

38 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page